7 veidi, kā sadraudzēties ar rudens sezonu

Kopš rīti paliek aukstāki un tumšāki, kļūst arvien grūtāk pamosties, vai ne? Sezonu maiņa prasa pielāgošanos. Šoreiz dažos ieteikumos, kā sadzīvot ar rudens pelēcību un vairot savu enerģiju, dalās mana draudzene un jogas telpas Urban Yoga pasniedzēja Liene Krauze. 

“Oktobra tumšajos rītos un vakaros dienas gaismu un saules starus redzam ārkārtīgi maz. Ar drūmo rudens un ziemas laiku cīnīties ir bezjēdzīgi. Mana recepte nozīmē pielāgoties un atrast savus trikus labsajūtas nodrošināšanai,” stāsta Liene. “Vairāku gadu garumā ir izveidojušies ikrīta rituāli, kas liedz ļauties drūmam noskaņojumam un ļauj nezaudēt vasaras mēnešos iemantoto enerģiju un dzīvesprieku. Iespējams, kāds vai vairāki ieteikumi noderēs arī tev.”

  • Atrodi piemērotu mūziku! Lai būtu patīkami celties, atmodini sevi ar īpaši rītam izvēlētu mūziku.
  • Mosties pakāpeniski! Pieceļoties no gultas, ir svarīgi neatdzist, tāpēc uzreiz pēc pamošanās ieritinies siltā un mīkstā vilnas jakā. Lai neradītu lieku enerģiju patērējošu trauksmi, apgaismojumu ieslēdz pakāpeniski. Iedzer remdenu citronūdeni, lai sasildītos no iekšpuses.
  • Izkusties! Būtiski dienu sākt ar ko sildošu un vielmaiņu veicinošu. Tas var būt īss rīta skrējiens, pastaiga ar suni svaigā gaisā, kontrastduša vai joga – izvēlies jebko patīkamu un lietderīgu, kas asinīm liks riņķot straujāk. Ja galīgi nav laika, arī 10-15 minūtes kustību būs pietiekami. Aktivitātes noslēgumā iedzer uzmundrinošu dzērienu – apelsīnu sulu ar ingveru, zaļo tēju vai kafiju. Derēs viss, kas tev garšo!
  • Atrodi īsto laiku brokastīm! Uzreiz pēc pamošanās ir svarīgi nenoslogot ķermeni ar nomierinošiem procesiem un neēst uzreiz, kā atver acis. Paēdot mūsu organisms pārslēgsies uz enerģiju taupošu režīmu – kļūsim lēni un miegaini. Cilvēkam bieži vien agri no rīta ēst nemaz negribas, un rīta diskomfortu, vēsumu, tumsu un miegainumu visdrīzāk kļūdaini noturam par bada sajūtu. Tāpēc atrodi savu īsto laiku brokastīm, radini sevi ēst vienā un tajā pašā laikā. Tikai tā varam novērst vēlmi ķerties pie šķietami ātriem risinājumiem, piemēram, neveselīga ēdiena.

  • Pievērs uzmanību izskatam! Atceries, ka arī ārējam izskatam ir nozīme. Ja dienas sākumā jutīes labi izvēlētajā apģērbā, ir liela iespēja, ka pozitīvas izjūtas saglabāsies visu dienu. Tas pats attiecas uz pirmo maltīti. Pētījumi liecina, ka visbiežāk tieši tā noteiks turpmākās dienas ēdiena izvēles. Būtiski, lai ēdiens ne tikai garšo un estētiski izskatās, bet arī sniedz funkcionālu atbalstu uztura plānā, proti, ir uzturvielām un vitamīniem bagāts. Tiklīdz ārā ir vēss, Lienes izvēli iekaro Graci putras, kas nomaina vasarā iecienītos mušļus. Lūkojies, lai brokastu maltītes sastāvā ir vesels palīgu arsenāls – dzelzs,  kas rūpējas par normālu imūnsistēmas darbību, cinks veseliem matiem, nagiem un ādai, kā arī fosfors normālai enerģijas ieguves vielmaiņai un magnijs, kas mazina nogurumu un veicina normālas psiholoģiskās funkcijas.
  • Rūpējies par sevi visas dienas garumā! Visas dienas laikā centies nenokļūt ārpus komforta zonas, plāno ikdienas gaitas tā, lai ne mirkli neesi izsalkumā, izslāpusi vai nosalusi.
  • Atrodi rituālu dienas noslēgumam! Svarīgi ir ne tikai mosties ar prieku, nozīmīgi ir arī vakara notikumi. Pārnākot mājās, iededz sveces, uzsildi augu pienu ar garšvielām (rudenī labi der kurkuma, kardamons, karobs – kakao aizstājējs, kas nesatur uzmundrinošas vielas), pamazām samazini apgaismojumu, lai uztvere un maņas sāk atpūsties. Vieglas un dārzeņiem bagātas vakariņas pāris stundas pirms miega radīs pietiekamu sāta sajūtu, nepārslogojot vēderu, lai vari baudīt tumšajā laikā tik nepieciešamo 7-8 stundu nakstmiera.

Publicitātes foto no Graci un Lienes Krauzes arhīviem

3 Komentāri on 7 veidi, kā sadraudzēties ar rudens sezonu

  1. Liene
    04/10/2018 at 15:56 (2 nedēļas atpakaļ)

    Paldies par rakstu! Ko sakāt par power naps jeb kādu stundu miega pēcpusdienā?

    Atbildēt
  2. Aiva
    10/10/2018 at 11:43 (7 dienām atpakaļ)

    Paldies! Tiešām ļoti noderīgi!

    Atbildēt
  3. Māra
    11/10/2018 at 15:25 (6 dienām atpakaļ)

    Vienreiz tiešām foršs, saistošs un piepildīts raksts šajā blogā!
    Paldies!

    Atbildēt

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *