Crazy Sexy Diet: 21 dienas piedzīvojums

CrazySexyDiet

Piektdien pavadīju iedvesmojošu vakaru kopā ar pāris draudzenēm, gatavojot veģetāras vakariņas Latvijas Radio 1 raidījumam Ģimenes studija. Līdztekus feinai, sievišķīgai rosībai virtuvē, mēs risinājām sarunas par, mūsuprāt, veselīgu uzturu, kustībām un motivāciju, kāpēc vispār savā ikdienā izdarām vienas vai otras izvēles. Kas ir tas, kas mūs mudina ēst zaļāk un dabiskāk, biežāk sportot, vairāk sevi mīlēt. Kas ir tas, kas izsit no līdzsvara un liek noklīst no labi iemītas takas.

Sarunas gaitā izgaismojās dažas jaunā gada apņemšanās, kas praksē nestrādā tik labi, kā bija iecerēts, un es sajutu impulsu sevi mazliet izaicināt. Ar mīlestību (un vienlaikus zināmu stingrību) mērķtiecīgi pastrādāt pie savām vājajām vietām. Iespējams, daloties ar jums savā pieredzē, es palīdzēšu pati sev īstenot nospraustos mērķus, pie viena pa ceļam iedvesmojot vēl kādu izmēģināt dzīvesveidu, kuru saucu par savējo.

 

Mana izaicinājuma jeb uzdevuma pamatā būs 21 dienu gara programma, kuru savā grāmatā Crazy Sexy Diet piedāvā Kris Carr. Šo brīnumaino sievieti, kura jau desmit gadus sadzīvo ar vēzi, saucu par vienu no savām vissvarīgākajām dzīvesstila skolotājām. Tieši viņa ir iedvesmojusi mani iemīlēt zaļos kokteiļus, daudzkrāsaino un bezgala gardo augu valsts uzturu, un mīļi, mazliet dauzonīgi virzījusi uz sevis pieņemšanu un mīlestību. Ja, ārstējoties no vēža, savos virtuālajos ceļos es nebūtu sastapusi Kris Carr, mana dzīve šobrīd, iespējams, būtu pavisam citāda.

Šis savdabīgais dzīvesstila kurss attiecas ne tikai uz ķermeni, bet arī domāšanas veidu. Būtībā šis trīs nedēļas garais eksperiments var likt pamatus jaunam dzīvesveidam, kā tas bija arī manā gadījumā. Īslaicīgās diētas ar striktiem ierobežojumiem lielākoties rada lieku stresu. Ja gadās sagrēkot, autore nekrata pirkstu un nenosoda, bet aicina pasmieties par sevi un vienkārši turpināt labi iesākto. Un tas man viņā ļoti patīk! Pozitīvi iedvesmot nevis fanātiski uzspiest.

Šī nav diēta, kurā tiek piedāvāti strikti ēdienreižu plāni, skaitītas kalorijas vai zaudētie kilogrami. Tas drīzāk ir stāsts par attieksmes maiņu – lai celtu pašapziņu, iemācītos tikt galā ar bailēm un palīdzētu īstenot savus sapņus. Lai to panāktu, programmas ietvaros autore katru dienu piedāvā ne tikai padomus saistītbā ar uzturu, bet arī dažādas afirmācijas, lūgšanas, kā arī ieteikumus par dzīvesstilu.

Ir vērtīgi un noderīgi savu pieredzi šīs 21 dienas laikā fiksēt dienasgrāmatā, jo iekšējie procesi nereti mēdz būt ļoti interesanti. Ir svarīgi apzināties, ka nevajag fokusēties uz aizliegumiem. Labāk koncentrēt savu uzmanību uz jaunu iespēju apzināšanu, iepazīšanu un izmēģināšanu. Esmu šo kursu izgājusi divreiz un katru reizi tas dod atkal jaunu iespēju paskatīties uz sevi no malas.

kris-carr-crazy-sexy-cancer-godess

 

Lai novērtētu savu progresu, Kris Carr piedāvā dienas noslēgumā atbildēt sev uz vairākiem jautājumiem, kas kalpo kā Crazy Sexy Diet vadlīnijas.

  • Vai Tu atturējies no kafijas?
  • Vai Tu atturējies no alkohola?
  • Vai Tu izvēlējies produktus, kas nesatur glutēnu?
  • Vai Tu iztikti bez dzīvnieku valsts produktiem?
  • Vai Tu iztiki bez rafinētā cukura un tā vietā izvēlējies alternatīvus produktus ar zemu glikēmisko indeksu (GI), piemēram, stēviju vai agaves sīrupu?
  • Vai Tu veici sauso norīvēšanos?
  • Vai Tu izskaloji deguna dobumu?
  • Vai Tu izkustējies vismaz 35 minūtes?
  • Vai Tu meditēji 15-20 minūtes?
  • Vai savas maltītes Tu ēdi apzināti un sakošļāji rūpīgi?
  • Vai Tu smējies no visas sirds un pateici kādam, ka viņu mīli?
  • Vai Tu pavadīji laiku dabā? Pat 5 minūtes svaigā gaisā ir labāk nekā nekas.
  • Vai Tu naktī gulēji vismaz 8 stundas?
  • Ko Tu šodien ēdi? Vai dzēri svaigi spiestu sulu vai zaļo kokteili? Iespējams, Tev palīdzēs, ja pierakstīsi savas ēdienreizes un uzkodas, ar kurām mielojies starplaikos.
  • Cik daudz ūdens Tu izdzēri? (Krisa šeit ļauj pieplusot arī svaigi spiestas dārzeņu sulas).
  • Kādus uztura bagātinātājus jeb superproduktus Tu lietoji?
  • Kāda bija Tava vēdera izeja?
  • Cikos Tu beidzi ēst? (Ieteicamā pauze līdz gulētiešanai ir trīs stundas).
  • Kā Tu jūties fiziski?
  • Kā Tu jūties emocionāli?
 

IESILDĪŠANĀS NEDĒĻA 

Jebkuru veiksmīgu pārmaiņu pamatā ir pakāpeniskums, tāpēc sākt gatavoties šim nelielajam piedzīvojumam ieteicams jau vienu nedēļu iepriekš.

  • Izrevidē savus virtuves plauktus un pieliekamo skapi, papildinot tos ar veselīgākiem produktiem.
  • Pieraksties un masāžu.
  • Nopērc sporta zāles vai jogas studijas abonementu.
  • Atrodi skaistu dienasgrāmatu, kurā pierakstīt savas pārdomas.
  • Iekārto sev meditācijas un miera stūrīti.
  • Ja kaislīgi lieto kafiju, pamazām samazini patērētās kafijas daudzumu līdz vienai tasītei dienā.
  • Samazini patērētā alkohola daudzumu līdz divām glāzēm nedēļā. Labākā izvēle – bioloģiskais sarkanvīns.
  • Pārliecinies, vai ikdienā izdzer pietiekami daudz ūdens.
  • Ja uzturā lieto gaļu, samazini tās patēriņu līdz divām ēdienreizēm nedēļā.
  • Samazini piena produktu patēriņu līdz 2-3 porcijām nedēļā.
  • Samazini glutēnu saturošu produktu patēriņu.
  • Pilnībā atsakies no rafinētā cukura un balto miltu izstrādājumiem (kūkas, cepumi, smalkmaizītes, makaroni, pica, čipši u.tml.)
  • Dubulto ikdienā patērēto zaļumu daudzumu un sāc iekļaut ēdienkartē svaigi spiestas sulas vai zaļos kokteiļus.
 

Ikdiena 21 dienas ietvaros varētu izskatīties apmēram šādi: pamosties laicīgi, iztīri zobus, izdzer lielu glāzi ūdens un nosēdini savu pēcpusi uz paklājiņa vai spilvena, lai mazliet pameditētu. Pacīnies ar haosu savā prātā 15-20 minūtes un pēc tam pagatavo svaigi spiestu sulu vai zaļo kokteili. Ik dienu parūpējies par savu dievišķo templi, izmantojot dažādas labsajūtas prakses un metodes, piemēram, sauso norīvēšanos, deguna dobuma skalošanu, vingrošanu, jogošanu vai tamlīdzīgi. Ideāli, ja līdz pusdienlaikam vari iztikt, patērējot tikai šķidrumus: ūdeni, zaļo kokteili, svaigi spiestas dārzeņu sulas un tējas. Izdzerto porciju skaits ir neierobežots. Ja ar šķidrumu vien baterijas līdz pulksten 12:00 neizvelk, bez sirdsapziņas vari ēst ko pamatīgāku.

Pusdienās un vakariņās ieteicams ievērot pavisam vienkāršu proporciju 60/40 jeb mazliet vairāk nekā pusei porcijas jāsastāv no sārmainiem produktiem (salātiem, tvaicētiem vai sautētiem zaļumiem un dārzeņiem). Katru nedēļu septītajā dienā var ievērot atslodzi, lietojot uzturā tikai zaļos kokteiļus, svaigi spiestas sulas un ūdeni vai kādu raw jeb svaigo zupu, taču tas nav obligāti. Jāvadās pēc pašsajūtas. Man patīk atslodzes dienu ieplānot svētdienā, jo iepriekšējā dienā esmu atpūtusies pēc darba nedēļas, un lielākoties baudu māju mieru vai dodos pastaigās dabā. Savukārt porciju izmēram šoreiz nav tik lielas nozīmes – galvenais, lai ikdienā uzturā tiktu iekļauti arvien vairāk dārzeņi un zaļumi. Ziemas sezonā tas Latvijā, iespējams, sagādās mazliet lielāku izaicinājumu nekā vasarā, īpaši, ja vēlamies ēst bioloģiski tīru pārtiku, tomēr tas nav neiespējami.


ĒDIENKARTES PIEMĒRS TRIM DIENĀM

 

Visiem tiem, kuri ir gatavi pamēģināt crazy sexy dzīvesstilu, ieraksts par 1. dienu un tās uzdevumiem ir atrodams šeit.  

Bildes: athriftyhippie.com, zimbio.com, businessheroinemagazine.com

13 Komentāri on Crazy Sexy Diet: 21 dienas piedzīvojums

  1. Santa
    08/02/2015 at 11:31 (4 gadi atpakaļ)

    Esmu sajūsmā par šo rakstu un ļoti ilgojos pēc virtuves, kurā var gatavot ēdienu! :)
    Man liekas, ka virtuves esamība sievietēm būtu jāpieraksta ikdienas pateicību sarakstā!:)))

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      08/02/2015 at 12:14 (4 gadi atpakaļ)

      Jā, jo aizņemtākas kļūst manas dienas, jo vairāk izjūtu, cik mierpilnāka biju, kad visas maltītes nesteidzīgi varēju pagatavot pati.

      Atbildēt
  2. Ieva
    08/02/2015 at 12:16 (4 gadi atpakaļ)

    Paldies par iedvesmu!

    Atbildēt
  3. Zane
    08/02/2015 at 18:15 (4 gadi atpakaļ)

    “Ir svarīgi apzināties, ka nevajag fokusēties uz aizliegumiem. Labāk koncentrēt savu uzmanību uz jaunu iespēju apzināšanu, iepazīšanu un izmēģināšanu. ”
    Šis mani iedvesmo visvairāk. Arī iepriekš blogā lasītais, ka , sākot veselīgāk ēst , nevajag domāt, ko uzreiz atmest, bet koncentrēties uz to, ko likt klāt, liekais , neveselīgais atkritīs pats no sevis. Un- tā arī ir!

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      08/02/2015 at 23:00 (4 gadi atpakaļ)

      Paldies, Zane! Tu esi uzķērusi vienu no būtiskākajām lietām, kas ir veiksmīgu pārmaiņu pamatā. Lai izdodas!

      Atbildēt
  4. Marinaija
    08/02/2015 at 22:10 (4 gadi atpakaļ)

    Mīļš paldies, ka Tu velti savu laiku un ar mums dalies! :)
    Tāpat kā Zanei, arī mani iedvesmoja tas, ka vajag fokusēties uz iespējām, nevis aizliegumiem. Man ar to ir tāda cīņa – monotons ofisa darbs, kur pie ikdienišķās kafijas/kakao/tējas ir kāds našķis dopingam.
    Gribēju jautāt, kā Tu gatavojies tīri praktiski – ēdienkarte droši vien ir izplānota vairākām, ja ne visām, dienām uz priekšu? Un par produktiem – zinot, kas tiks likts galdā, iepērcies vairākām dienām uz priekšu? :)

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      08/02/2015 at 23:09 (4 gadi atpakaļ)

      Paldies Tev par šo jautājumu. Noteikti iekļaušu nākamās nedēļas ierakstos kādus praktiskus ieteikumus. Kad es strādāju birojā un mana darba diena bija 8 stundas gara, ar nelielu pārtraukumu pusdienām vienā un tajā pašā biroja ēkas kafejnīcā, tad iepriekš bija mazliet jāpiedomā, ko paņemt līdzi. Parasti tādas kūres ietvaros ņēmu līdzi pudelīti ar zaļo kokteili vai svaigi spiestu sulu, aizvākotā kārbiņā – pa nakti izmērcētus riekstus un mandeles vai žāvētos augļus un ogas, sausmaizītes vai krekerus. Mums bija ledusskapis, kurā varēja uzglabāt humusu vai tml. lietas. Siltās maltītes un salātus tomēr centos sagrābstīt kafejnīcā :) Vienbrīd likās, ka nekad mūžā vairs neēdīšu vārītus griķus, grieķu salātus un rīvētu burkānu/kāpostu salātus, ko parasti dod piedevās, jo sanāca to visu ēst katru dienu, turklāt tās piedevas veidoja lielāko daļu manas porcijas.
      Šobrīd ēdu diezgan spontāni – nopērku produktus kādām 2-3 dienām uz priekšu un tad variēju, vadoties pēc tā, kas sakārojas. Vajadzētu biežāk eksperimentēt ar kaut ko jaunu, citādi esmu ieslīgusi dažu mīļāko ēdienu rutīnā :) Man nekad nav paticis gatavot ēdienu uz priekšu – līdzņemšanai vai vairākām dienām. Zinu, ka ārzemēs ļoti bieži zupas un citus ēdienus pagatavo lielākās devās un tad sasaldē. Man labāk patīk visu ēst svaigu un tikko pagatavotu, bet, iespējams, šis 21 dienas izaicinājums liks sagatavoties rūpīgāk.

      Atbildēt
      • Zane
        09/02/2015 at 10:28 (4 gadi atpakaļ)

        Zinu, ka tev ir meita( ja tiešām nekļūdos). Gribētu dzirdēt kādu pieredzi vai padomu saistībā ar bērniem. Cik daudz vai maz tu iesaisti bērnu veselīgā ēšanā, vai ir kādas atkāpes bērna ēdienkartē, utt. Paldies!

        Atbildēt
        • Līga | happy whispers
          09/02/2015 at 18:11 (4 gadi atpakaļ)

          Mans bērns neēd visu to, ko ēdu es, un ar sava bērna ēdienkarti es nevaru pagaidām lepoties, jo tā būtu papildināma ar daudziem noderīgiem produktiem. Ceru, ka līdz ar vecumu meitai pašai nāks līdzi saprašana un vēlme pamēģināt ko jaunu un nebijušu – pagaidām viņa no eksperimentiem vairās un ēd, manuprāt, diezgan vienkārši un garlaicīgi :)

          Atbildēt
      • Marinaija
        09/02/2015 at 11:22 (4 gadi atpakaļ)

        Paldies! :)

        Atbildēt
  5. Beate
    09/02/2015 at 22:19 (4 gadi atpakaļ)

    Sveiki! Vai šī grāmata pieejama arī latviešu valodā? Un vai ir nopērkama arī tepat kādā no mūsu grāmatnīcām(kaut vai angļu valodā)? :)

    Atbildēt

1Pingbacks & Trackbacks on Crazy Sexy Diet: 21 dienas piedzīvojums

  1. […] pāris gadus bloga ietvaros ar domubiedriem un lasītājiem esmu veikusi Crazy Sexy piedzīvojumu – aicinājusi 21 dienas garumā izvēlēties un izbaudīt augu valsts pārtiku. Vadlīnijas […]

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *