Pašu gatavots brokastu muslis

Piektdien, 20. maijā norisinājās šefpavāra Džeimija Olivera kustības Food Revolution diena, kuras ietvaros daudzās skolās un sabiedriskās ēdināšanas iestādēs brīvprātīgie no visas pasaules rīkoja dažādus izglītojošus pasākumus par veselīga uztura nepieciešamību un nozīmi. Pavisam nesen arī es saņēmu apstiprinājumu no Food Revolution biroja, ka līdzās ģimenes bloga Viens+Viens autorei Laurai Grēviņai esmu kļuvusi par vienu no šīs iniciatīvas vēstnesēm Latvijā.

DSC_0377

Abas ar Lauru Food Revolution dienas ietvaros piektdienas rītā devāmies uz Rīgas Valda Zālīša sākumskolu, kur trešās klases skolēniem novadījām stundu par veselīgām brokastīm un to nozīmi ikdienas labsajūtā. Bērni izrādīja pārsteidzoši lieliskas zināšananas par veselīgu uzturu, iepriecināja mūs ar savu dedzīgumu un atsaucību, un pagatavoja paši savu 3.A klases musli, iedvesmojoties no Džeimija Olivera pamatreceptes. 

Pamatrecepte:

  • 50 g žāvētu augļu, piemēram, rozīnes, sultanas, aprikozes, dateles
  • 35 g nesālītu riekstu, piemēram, mandeles, lazdu rieksti, valrieksti
  • 35 g dažādu sēklu, piemēram, ķirbju, saulespuķu, sezama, magoņu
  • 200 g auzu pārslu
  • 1/8 tējk. malta kanēļa, pēc izvēles
  • Piens, sula vai nesaldināts jogurts pasniegšanai

DSC_0343

Klases mušļa pagatavošanā mēs izmantojām:
  • Ātri vārāmās auzu pārslas, jo, mūsuprāt, bērniem labāk patīk smalkākas pārslas. Var izmantot arī pilngraudu auzu pārslas – tām pirms ēšanas vienkārši jādod ilgāks laiks izmirkt.
  • Rapunzel sēklu maisījumu no Biotēka. Šis konkrētais bio sēklu maisījums ir lieliska izvēle ātrai un vienkāršai mušļa pagatavošanai mājās, jo tajā ietilpst vairākas sēklas vienkopus – ķirbju, saulespuķu, linsēklas, sezama sēklas un grauzdēti griķi, – un nav jāpērk katrs sēklu veids atsevišķi.
  • Žāvētas dateles, rozīnes un sultanas no Biotēka.
  • Kaltētu upeņu un zemeņu gabaliņi.

DSC_0385DSC_0407


Foto: Laura Grēviņa, Viens+Viens

1Pingbacks & Trackbacks on Pašu gatavots brokastu muslis

  1. […] paspēlēties ar dažādām garšām. Augu dzērienus pievienoju arī brokastu pārslām, putrām, musli vai granolai, gatavojot čia pudiņu vai smūtijus. Tā kā govs pienu nelietoju jau no bērna […]

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *