Kā sagaidīt pavasari ar vieglumu. Iesaka jogas pasniedzēja Liene Krauze.

Lai arī rīts mus pārsteidza ar baltu snigu, šodien sākas astronomiskais pavasaris. Lai, gadalaikiem mainoties, justos harmoniskāk, savu dienas režīmu ieteicams pielāgot dabai. Jogas studijas Urban Yoga pasniedzēja Liene Krauze iesaka vienkāršus veidus, kā pavasari sagaidīt ar viegluma izjūtu un veselīgi.

Saule aust krietni agrāk, un 25. martā notiks pāreja uz vasaras laiku. Mosties līdzi saulei un pastiep dienas gaišo daļu garāku. Dabiskie diennakts ritmi ietekmē možumu, regulējot tā saucamā miega hormona jeb melatonīna līmeni, kas tumsā padara mūs lēnākus. Līdz ar šo rituālu pievērs uzmanību arī pārmaiņām ēdienkartē un fiziskajās aktivitātēs.

  • Sāc dienu ar glāzi silta ūdens. Pēc izvēles vari pievienot citronu, piparmētru, apelsīnu, ingveru vai jebko citu.
  • Izkusties vēl pirms brokastīm. Tas ir svarīgi, jo iedarbināsi ne tikai vielmaiņu pirmajai ēdienreizei, bet arī uzlabosi noskaņojumu – fiziskās aktivitātes dabiski paaugstina laimes hormona dopamīna līmeni. Un nav būtiski, vai noskriesi piecus kilometrus, aiziesi uz spēka treniņu vai tikai uz mirklīti aplaimosi jogas paklājiņu vien ar pāris āsanām. Jebkura kustība ir labs veids, kā sākt dienu. Galvenais ir veidot veselīgu ieradumu un ļaut tam turpmāk dabiski attīstīties pašam. Neslinko un, tāpat kā tīri zobus, kusties katru rītu.
  • Zini savus mērķus un domā par tiem pozitīvi. Tāpat kā ķermeni, arī prātu var vingrināt. Ik dienu atceries, ko tieši un kāpēc vēlies panākt. Zini savas vēlmes un skaidri tās formulē. Jo cilvēkam veselīgāka pašapziņa, jo vieglāk sasniegt mērķus.
  • Brokastīs izvēlies saliktos ogļhidrātus kombinācijā ar šķiedrvielām – putras, pārslas, graudaugus. Tie sniedz vienmērīgu un ilgu enerģiju. Uzticies vietējiem produktiem bez lieki pievienota cukura. Ja ēdīsi ko mākslīgi saldu, strauji krītoties cukura līmenim vien nelielu mirkli pēc maltītes, pavājinās organisma aizsargapējas. Garšai vari izmantot dehidrētus vai žāvētus augļus, ogas, dārzeņus, to pulverus un atšķirīgas garšvielas. Lienes Krauzes favorīts, piemēram, ir Latvijā ražotais muslis Graci, kas, pateicoties dažādajām sastāvdaļām un ērtajai pagatavošanai, manāmi ļauj ietaupīt laiku, ko tad var veltīt fiziskām aktivitātēm.
  • Vairāk uzturies svaigā gaisā. Kļūst siltāks, tāpēc pamazām aizmirsti par sabiedrisko transportu un auto. Aktīvs dzīvesveids ikdienā nodrošina lielisku pamatu nopietnākiem treniņiem, kurus, tuvojoties vasarai, tūliņ jau gribēsi atsākt. Starp citu, skandināvi brauc ar velo visu gadu un iztur gan vēju, gan lietu. Kā novēroju, šoziem skandināviem līdzi braši turēja arī daudzi rīdzinieki.
  • Pusdienās un vakariņās izvēlies arvien vairāk svaigu zaļumu un dārzeņu, iestiprinies ar olbaltumvielām – pākšaugiem. Ogļhidrātu devu atstāj augļiem desertā vai vēl labāk – brokastīm. Arī pirms šīm ēdienreizēm neaizmirsti izdzert glāzi udens.
  • Samazini saldumu, alkohola un kofeīna apjomus, tos atļaujies īpašos gadījumos un svētku reizēs. Šāda pieeja ļaus līdzsvarot miega režīmu, jo lieki nestimulēs nervu sistēmu. Ik nakti guli 8 stundas, lai no rīta kafiju neprasās nemaz.
  • Pārstāj ēst pāris stundas pirms gulētiešanas un ieturi vismaz 12 stundu pauzi starp vakariņām un brokastīm. Ja strādā regulāru darba laiku, ņem brokastis līdzi uz darbu – notiesāsi kafijas vietā pirmajā pārtraukumā. Un noteikti izvēlies savam svaram un dzīvesveidam atbilstošas porcijas. Labāk apēd mazāk. Ja izsalkums nepazūd, pēc pāris stundām uzkod ko veselīgu – saldos burkānus, kādu ābolu, sauju riekstu vai apēd Graci ātri pagatavojamo griķu maltīti.
  • Biežāk un apzinātāk ieklausies savā ķermenī. Pamēģini meditāciju vai atvēli laiku apzinātām vientulības pauzēm katru dienu.
  • Pārstāj steigties, baudi dzīvi lēnāk un vieglāk!

Titulbilde: Ulla Zirne

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *