Kā samazināt lietotā cukura daudzumu

Ja vēlies samazināt ikdienā uzņemtā cukura daudzumu, pamēģini veikt nelielas izmaiņas ikdienas iepirkšanās un ēšanas paradumos. Tas prasa zināmu devu pašdisciplīnas, taču katrs mazais solītis ved pretim lielākām un paliekošākām pārmaiņām. Šoreiz Food Revolution iniciatīvas ietvaros piedāvāju dažus ieteikumus, kas aizgūti no pavāra Džeimija Olivera krājumiem. 

DZĒRIENI

  • Saldo, gāzēto dzērienu vietā izvēlies veco labo ūdeni. Ja ledusskapī nestāv kārdinoši auksta kola, kārdinājums izpaliks. Lai limonāde paliek kā dzēriens, ko reizumis baudīt ārpus mājām.
  • Lai dzeramais ūdens būtu garšīgāks, pievieno svaigu augļu gabaliņus. (Viena forša recepte te). Ja nevari iztikt bez burbulīšiem, izvēlies gāzētu ūdeni.
  • Ierobežo svaigi spiestu augļu sulu patēriņu līdz 150 ml porcijai vai atšķaidi svaigi spiestās augļu sulas ar ūdeni. Augļus vislabāk būtu ēst veselus, jo tādējādi tie satur arī šķiedrvielas, kas sulas izspiešanas procesā tiek zaudētas.
  • Regulāri atgādini, lai bērns padzeras. 4 – 8 gadus veciem bērniem vajadzētu izdzert 1,1 – 1,3 litrus šķidruma dienā  (ūdens, piens, sula).
  • Pieaugušām sievietēm ieteicams izdzert vismaz 1,6 litrus dienā, bet vīriešiem – vismaz 2 litrus dienā, kaut gan kopējais uzņemtā šķidruma daudzums būs atkarīgs no individuālā vecuma, svara, aktivitātes līmeņa u. tml. faktoriem.

BROKASTIS

  • Brokastis ir viena no svarīgākajām dienas maltītēm, kas nodrošina organismu ar nepieciešamajām uzturvielām, piemēram, olbaltumvielām, kas nepieciešamas muskuļu veidošanās un atjaunošanās procesiem, un ogļhidrātiem enerģijai.
  • Smūtijus labāk gatavot pašiem, jo veikalos nopērkamie mēdz saturēt pievienoto cukura, savukārt paša gatavotā kokteilī saldumu var iegūt ar dabisko cukuru, ko satur augļi un ogas. Lai smūtijs būtu sātīgāks, pievieno tam auzu pārslas, riekstus un sēklas. (Visu par smūtiju gatavošanas ābeci lasi te).
  • Ja nav laika pagatavot brokastis, paņem līdzi musli, kas gatavots no auzu pārslām, riekstiem un žāvētiem augļiem, un nesaldinātu dabisko jogurtu. (Viena mušļa recepte te).
  • Pankūkas ir brīnišķīgs brīvdienu brokastu ēdiens – cukura vai sīrupu vietā saldumam pievieno tām gatavas sezonas ogas un augļus, kas ir dabiski saldi. Pamēģini pankūku sāļo versiju, pievienojot tādas piedevas kā avokado, tomāti, čili pārslas, sēkliņas u.tml. (Garšīga spinātu pankūku recepte te, tortiljas ar augļiem soli pa solim te).

DESERTI

  • Lielu cukura daudzumu saturošus pudiņus, krēmus un citus desertus pataupi nedēļas nogalēm un īpašiem gadījumiem. Ikdienā kā desertu izvēlies dabisko jogurtu ar svaigām ogām vai augļiem.
  • Bērniem varētu patikt uz koka iesmiņa savērti augļu gabaliņi, ko pasniedz apskaisītus ar sēkliņām, kokosriekstu skaidiņām vai tml.
  • Labs deserts būs pašu gatavots saldējums no saldētas sablendētu augļu masas.

ZELTA LIKUMS: Ir viegli sajaukt izsalkumu ar slāpēm, tāpēc katru reizi, kad sajūti vēlmi kaut ko uzkost vai panašķēties, izdzer glāzi ūdens vai tējas, pirms ķeries pie cukura un taukiem bagāta našķa.  Atceries – tu nevari apēst to, ko neesi nopircis. Mācies pateikt nē mirkļa iegribām jau veikala apmeklējuma laikā.

 
Noderīgu informāciju saistībā ar cukuru atradīsi arī bloga arhīvos:


Bildes: Daiga Ellaby
Apģērbs: LINDEX
Grims: Baiba Gasule, MAC Cosmetics

1 Komentārs on Kā samazināt lietotā cukura daudzumu

  1. Inga
    24/05/2017 at 19:19 (4 mēneši atpakaļ)

    Paldies par rakstu!Arī es patreiz ļoti cenšos uzturā samazināt cukuru.Es (iespējams vēl kāds/kāda)būtu ļoti priecīga ieraudzīt kādus konkrētus,pie mums nopērkamus produktus.Esmu dzirdējusi,ka ir saldējums bez cukura,bet kāds tieši un kur nopērkams,neesmu vēl atklājusi.

    Atbildēt

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *