Piedzīvot laimīgu sevi: 2. diena

Es ļoti nopriecājos, kad uzzināju “Now Is Your Chance” 30 dienu programmas otrās dienas tēmu, jo tā skar mūsu vidi – kā mentālo, tā fizisko. Vai vide, kurā ikdienā uzturies, dara tevi laimīgu? Vai tavas domas un rīcība ļauj tev augt un attīstīties? 

Pētījumi rāda, ka, uzaugšana haotiskā vidē, var negatīvi ietekmēt bērna uzvedību, un apkārt esošā nekārtība un krāmi var radīt nomācošu sajūtu. Dažkārt atbrīvošanās no lietām, kam dažādu iemeslu pēc esam pieķērušies, var izsaukt negatīvas izjūtas vai sāpināt, taču vienlaikus tā ir iespēja palaist vaļā negatīvu, sastāvējušos enerģiju. Piemēram, populārās grāmatas Kārtības maģija autore Marija Kondo ir pārliecināta, ka iztīrot un sakārtojot mājokli, mēs attīrāmies arī paši.

Dažkārt ieteikums iztīrīt mājokli un atbrīvoties no lietām, kas savu laiku ir nokalpojušas, saskaras ar pretestību. Tas ir labs rādītājs, ka šeit ir vieta pašizziņai un izaugsmei. Šodien padomā par to, kā tu attiecies pret pārmaiņām. Vai tās tevi patīkami iedvesmo vai nepatīkami satrauc? Vai tu apzinies, kurās dzīves jomās vēlētos piedzīvot pārmaiņas?

Pārmaiņas biedē lielāko daļu cilvēces, taču mēs visi labi zinām, ka bez pārmaiņām nav izaugsmes. Ir jārod drosme atbrīvoties no lietām, domām, paradumiem un pat cilvēkiem, kas vairs neatbilst katra individuālajai izpratnei par laimi. Ja mēs paši nebūsim gatavi iekustināt pārmaiņas, nekas mūsu dzīvēs nemainīsies.

Pārblīvēta nav tikai mūsu fiziskā pasaule, kas vilina un kārdina iegādāties arvien jaunas un jaunas lietas. Mūsdienu straujajā laikmetā, kad viss jādara ātrāk un jāpaveic arvien vairāk, arī smadzenes uzkaras no informācijas pārblīvētības. Mēs sirgstam ar hronisku nogurumu, aizmāršību un nespēju noturēt uzmanību. Lai justos labāk, ir jāveido citādāka attieksme kā pret fizisko vidi sev apkārt, tā pret mentālo slodzi, kam sevi pakļaujam.

Dienas uzdevums #1: Atbrīvot prātu

Lai apklusinātu prātā allaž valodšo domu kņadu, kāds praktizē meditāciju, vēl kāds – jogo, skrien, vingro, rušinās pa dārzu, staigā ar suni, brauc ar velosipēdu, staigā gar jūru, pa mežu un tamlīdzīgi. Ja tu jau zini, kā apvaldīt savā prātā spriņģojošos domu mērkaķīšus, lieliski! Taču var gadīties, ka tu īsti nezini, ko ar savām juceklīgajām domām un sajūtām iesākt. Grāmatas Now Is Your Chance autore iesaka, piemēram, šādu vingrinājumu:

  • Paņem tīru papīra lapu vai atšķir jaunu lapu savā dienasgrāmatā vai pierakstu kladē.
  • Uzliec mobilajā tālrunī taimeri uz piecām minūtēm.
  • Ievelc dziļu elpu, izelpo un sāc rakstīt visu, kas iešaujas prātā. Vienkārši izmet visas domas, emocijas un idejas, kas tev neliek miera, uz papīra. (Man riktīgi patīk tā papīra švirkstoņa, kad iztīru datora miskasti no failiem – šis ir kaut kas līdzīgs!).
  • Kad visas domas ir “izrakstījušās”, atkal dziļi ieelpo un izelpo.

Dienas uzdevums #2: Kārtība divās minūtēs

Dažkārt esmu īstena prokrastinācijas karaliene – atlieku netīkamus darbus vai pienākumus, tostarp darba zvanus vai e-pastus, uz kuriem negribas atbildēt, līdz pēdējam brīdim, kad ūdens jau smeļas mutē. Un visu šo laiku, kamēr šīs lietas nav izdarītas, man fonā vibrē stress un satraukums par gaidāmajiem termiņiem vai tamlīdzīgi. Nepavisam ne gudra rīcība, piekritīsi?

Fiziskās vides atbrīvošana no krāmiem, liekām mantām utt. ir brīnišķigs veids, kā iespert pa pēcpusi savai iekšējai pretestībai, un atvēties pārmaiņām. Ja atskārsti, ka esošā vide neatbilst izpratnei par laimīgu tevi, ir laiks to mainīt. Izšķiro drēbes skapī un atbrīvojies no visa, ko vairs nenēsāsi. Sakārto savu darba vidi – vai tas būtu mājās, vai birojā. Izrevidē pieliekamo vai pagrabu.

Divu minūšu likums darbojas pavisam vienkārši: ja kaut kā sakārtošana vai satīrīšana neprasa vairāk kā divas minūtes, tad izdari to uzreiz, neatliekot uz vēlāku. Tas attiecas uz treniņā sasvīdušo drēbju iemešanu veļas mašīnā, izdzertās kafijas krūzes un pusdienu šķīvja nomazgāšanu. Starp citu, sievietēm derētu ar kritiskāku aci ielūkoties arī savā rokassomiņā vai lielajā somā, kurā nereti atrodami visādi brīnumi. Ikviens no mums zina savas “vājās vietas”, un pie tām tad arī vajag pieķerties. Šādi mazi soļi vienā jomā ļauj sagaršot veiksmes un izdošanās garšu – tiek radīta brīva telpa jaunai enerģijai. Un tas ir par vēl vienu solīti tuvāk laimei.

Tev varētu noderēt:

Bildes: pexels.com

4 Komentāri on Piedzīvot laimīgu sevi: 2. diena

  1. Dita
    21/03/2018 at 16:42 (1 gads atpakaļ)

    O! Šo Laimes “izaicinājumu” pamanīju tikai šodien, bet, pārlasot iepriekšējo dienu uzdevumus, secināju, ka neapzināti esmu darījusi kaut ko ļoti līdzīgu. Izrevidēju dažus plauktus, ledusskapi :) Drīz būs kārta drēbēm. Kaut tik tā laika būtu vairāk…. Paldies par iedvesmu! Turpinām :)

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      22/03/2018 at 09:04 (1 gads atpakaļ)

      Paldies par komentāru, Dita! Jā, daudzas no šīm lietām mēs patiesībā ikdienā jau praktizējam, tikai dažkārt sanāk ieslīgt rutīnā vai saslinkoties, un tad ir labi, ka kāda grāmata, draudzene vai bloga ieraksts sapurina un iedvesmo :) Lai Tev foršs ceļojums sevī, ja sekosi laimes “izaicinājumam” arī turpmākajās dienās!

      Atbildēt
  2. Astrīda
    21/03/2018 at 18:25 (1 gads atpakaļ)

    Diena gandrīz galā.2.dienas uzdevumus faktiski pildu jau vairākus gadus. Toreiz skapī palika tikai daži apģērba gabali un pāris apavu pāru. Pārējais lielos maisos un atdevu cilvēkiem. Man bija ļoti gari mati (blondi), tos nogriezu vairāk kā pusi. Skapī joprojām ir tikai lietas, kas patiesi tiek valkātas. Mainot dzīves vietu esmu atbrīvojusies no visiem krāmiem un tagad tos vairs nekrāju. šodien iesāku darba kabinetu revidēt un sapratu – jāmaina vide, kurā esmu šobrīd. Prātu nav tik viegli atbrīvot kā skapi. Tāpēc lasu, mācos, klausos, uzklausu. Esmu pateicīga savai lielajai vedeklai un dēliem par sen iesāktajām pārmaiņām. Un tagad arī LĪgai par “spērienu” neapstāties.

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      22/03/2018 at 09:11 (1 gads atpakaļ)

      Prieks, ka esi atradusi kādu jomu, kuru vēl vari izrevidēt, lai piedzīvotu laimīgāku sevi! Paldies, ka dalies savā pieredzē.

      Atbildēt

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *