Piedzīvot laimīgu sevi: 3. diena

Pozitīvā psiholoģija kā psiholoģijas nozare pēta tieši pozitīvās emocijas – prieku, laimi, jautrību, jaunradi un tamlīdzīgi. Emocijas ietekmē ne tikai noskaņojumu, bet arī fizisko labsajūtu. Jo biežāk izjūtam prieku, laimi un mīlestību, jo labāk jūtamies fiziski. Protams, ir neiespējami justies labi visu laiku, jo dzīve sagādā dažādus izaicinājumus un pārbaudījumus, taču apzināti veidojot pozitīvu attieksmi, ir vieglāk tikt galā sarežģītajos periodos.

Hroniskiem čīkstuļiem allaž atrodas visādas vainas un attaisnojumi, kāpēc kaut kas ir slikti, nevis labi. Jā, nav vienkārši izrauties no ierastās vaimanāšanas un sūdzēšanās apburtā loka, taču ikviens no mums pozitīvāku skatījumu var veidot, pieliekot apzinātas pūles. Viss sākas ar to, ka apzināmies, uz ko esošajā brīdī ir vērsta mūsu uzmanība. Vai es atkal sūdzos par sliktiem laika apstākļiem un sastrēgumiem? Vai pamanu, ka bērns blakus iestrēgušajā automašīnā man uzsmaida, nevilšus izsaucot smaidu arī manās lūpās?

Trešās dienas uzdevums mudina apzināties prieka un sarūgtinājuma avotus mūsu dzīvē. Paņem tīru papīra lapu vai atšķir jaunu lapu piezīmju kladē un uzraksti:

  • 5 lietas, kas tevi iepriecina un sagādā pozitīvas emocijas. Bieži vien tie ir sīkumi, kurus ikdienā nenovērtējam. Mīļākās mūzikas klausīšanās, sazvanīšanās ar draudzeni vai draugu, kas allaž sasmīdina, vai ieniršana aizraujošā grāmatā – padomā, kas sagādā baudu tieši tev. Varbūt tas ir kaut kas, ko tu jau sen gribi izdarīt, bet tas tā arī nav noticis?
  • 5 lietas, kas tev izraisa negatīvas emocijas, laupa enerģiju, sabojā garastāvokli, sadusmo vai nomāc. Tas attiecas arī uz vienmēr ņerkstošo un neapmierināto kolēģi, kas saindē tavu darbdienu, alokohola lietošanu, kas izraisa tik nepatīkamās paģiras, un tamlīdzīgi.
  • Izvēlies vismaz vienu lietu no pirmā saraksta un apņemies to paveikt vai piedzīvot jau šodien, kā arī turpini praktizēt šīs prieku radošās lietas ikdienā.
  • Izvēlies vismaz vienu lietu no otrā saraksta un samazini tās ietekmi uz tavu noskaņojumu. Piemēram, pārtrauc uzklausīt kolēģes žēlabas, samazini alkohola daudzumu vai pamēģini atteikties no tā vispār utt.

Šis vienkāršais uzdevums palīdzēs uzlabot pozitīvisma proporciju ikdienā un iemācīs apzināti izvēlēties nodarbes, cilvēkus u.tml., kas atbilst tavai laimes izjūtai. Piemēram, es jau labu laiku izvairos apmeklēt pasākumus, kuriem nav pievienotās vērtības – iedzert glāzi vīna un apēst gardas uzkodas labāk izvēlos kopā ar draugiem. Tomēr pašķendēties par to, ka ārā atkal ir pretīgs aukstums vai kaisīt sāli uz apledojušajām ielām ir stulbi, jo tas bojā apavus un bendē suņa ķepiņas, gan es mēdzu. Tāpat gadās aizskatīties seriālu vai aizpļāpāties ar draudzeni līdz pusnaktij, kā rezultātā cieš miega kvalitāte, no rīta ir grūti pasmoties un dienas sākums sanāk tāds samocīts… Šos un citus līdzīgus negatīvisma iedīgļus gribu izskaust.

Priecāšos, ja padalīsies komentāros, kas iekļuva tavā pozitīvajā TOP5! Ja vēlies nolaist tvaiku, droši sper laukā arī negatīvo TOP5 – mēs visi esam tikai cilvēki :).

 


Bildes: pexels.com

14 Komentāri on Piedzīvot laimīgu sevi: 3. diena

  1. Dace
    21/03/2018 at 16:20 (10 mēneši atpakaļ)

    Paldies! :)
    1) pastaigas un joga
    2) nejauši piedzīvojumi
    3) izgulēšanās 6dienas rītā
    4) ja ir radīts viegli un ar prieku
    5) smiekli

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      22/03/2018 at 09:02 (10 mēneši atpakaļ)

      Paldies, ka dalījies savā priecīgo lietu TOP5 – lai izdodas šīs lietas piedzīvot bieži jo bieži!
      Man arī patīk pastaigas – ar suni vai vienai (ar mīļāko mūziku ausīs!), protams, joga kā satikšanās un pabūšana ar sevi, izgulēšanās sestdienas rītā un radošas lietas, kas notiek viegli un dabiski.

      Atbildēt
      • Dace
        22/03/2018 at 10:50 (10 mēneši atpakaļ)

        Interesanti, ka visi, kas dalījās ar savām 5 lietām, dalījās ar pieredzi un kopā būšanu, nevis jaunu lietu iegādi :)

        Atbildēt
  2. Inga
    21/03/2018 at 18:17 (10 mēneši atpakaļ)

    Pozitivais tas viens ir labs un lens ediens, brauciens ar auto, saulekts, kafija latte. Negativais: sasteigts darbs, steiga,berna krenki, laika neuzsaktais kursa darbs.

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      22/03/2018 at 09:07 (10 mēneši atpakaļ)

      Prieks, ka Tu novērtē apzinātas ēšanas nozīmi ikdienas labsajūtas veidošanā, Inga! Kafija saullēktā arī varētu būt ļoti smeķīgs mirklis kopā ar sevi :) Izklausās, ka Tev nepatīk steiga un sasteigtas lietas. Varbūt šis “izaicinājums” ļaus pārkārtot kaut ko savos ikdienas paradumos, lai mazinātu steigas ietekmi uz noskaņojumu? Novēlu, lai izdodas noķert lielāku mieru! Dažkārt tas atnāk arī caur pieņemšanu – dažas lietas vienkārši nenotiek tā, kā man gribētos, bet, hei, es esmu ar to mierā un neķeršu stresu.

      Atbildēt
  3. Astrīda
    21/03/2018 at 19:00 (10 mēneši atpakaļ)

    Pozitīvais – Māmiņas pusdienas, kad dēli ar ģimenēm atbrauc pusdienās, dārza darbi, pastaigas garas, pelde avotā, tālāki braucieni ar auto.
    Negatīvais – nesaprašanās ar tuvākajiem cilvēkiem, sevis nemīlēšana

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      22/03/2018 at 09:10 (10 mēneši atpakaļ)

      Pelde avotā izklausās dievīgi! Tik daudz svaigas enerģijas tur var sasmelties! Varbūt pamēģini vizualizēt, ka tajā avotā peldies, reizēs, kad pārņem negatīvas emocijas, ļaujot avota ūdenim tās noskalot no Tevis, lai vari tās nopurināt un transformēt pozitīvā perspektīvā: ko es varētu darīt, lai labāk saprastos ar tuvajiem; kā es varētu būt mīļāka, labāka un iecietīgāka pret sevi, lai sevi samīļotu utt. Tev izdosies!

      Atbildēt
  4. Anna
    21/03/2018 at 20:27 (10 mēneši atpakaļ)

    Priecini:
    1) kopa busana ar miloto
    2) laba kafija
    3) draudzenu sarunaa
    4) labs ediens
    5) diena kad nekur nav jasteidzas

    kaitinošās lietas
    1) pilns sabiedriskais transports
    2) lietus sniegs un vejs
    3) negultas naktis
    4) darba stresi
    5) bezadbildigi cilveki

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      22/03/2018 at 09:15 (10 mēneši atpakaļ)

      Forši, ka padalījies ar mums – paldies! Kad paskaties uz tām kaitinošajām lietām, patiesībā jau vismaz trīs no tām ir Tavā varā mainīt – nedusmoties par pilnu transportu (ko Tu varētu darīt, lai ar to nav ikdienā tik ļoti jāsaskaras? Garāki gabali ar kājām? Velosipēds? Dažkārt palutināt sevi, braucot ar taksi?). Pieņemt, ka laikapstākļi ir tādi, kādi nu ir, un izdomāt savu izdzīvošanas vai prieka stratēģiju lietainajām un aukstajām dienām. (Sveces mieram un siltumam? Mīksts džemperis. Tējas tase vai kakao? Ziedi vāzē – lai ir pavasaris!). Nu un arī tās negulētās naktis noteikti vari kaut kā ietekmēt, izvēloties laicīgāk aiziet gulēt vai kārtīgāk atpūšoties nedēļas nogalēs? Lai Tev izdodas! Liec tam kaitinošajam pretim savas priecīgās lietas.

      Atbildēt
      • Anna
        22/03/2018 at 15:26 (10 mēneši atpakaļ)

        paldies par Tavu viedokli un uzmudrinajumu parmainam :)

        Atbildēt
  5. Nora
    22/03/2018 at 08:36 (10 mēneši atpakaļ)

    +
    1.Izgulēties un palaiskoties no rīta gultā bez steigas. Vai ielīst atpakaļ migā, kad bērni izvadāti.
    2. Labs, gards ēdiens, kas gatavots sev un ar mīlestību.
    3. Liela kafija ar garšīgo augu pienu
    4. Rūpes par sevi, meditācijas, vebināri, grāmatas.
    5. Seriāls “Draugi”
    *blakus murrājošs kaķis
    *tīra un sakārtota māja


    1. Darbs, kas izsūc, kuram neredzu jēgu
    2. Nejēdzīgas slimošanas
    3. Negudri/agresīvi cilvēki un pūlis
    4. Atkarības
    5. Vientulība

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      22/03/2018 at 09:18 (10 mēneši atpakaļ)

      Paldies, ka padalījies! Prieka avotu TOP5 izklausās ļoti labi – lai izdodas to biežāk praktizēt un piedzīvot! Par otru topu runājot, ieteiktu pārskatīt savas iespējas strādāt citu darbu, ja ikdienā un ilgtermiņā kļūst nomācoši darīt to, kas pašlaik ir Tavs darbiņš. Mēs darbā pavadām tik daudz stundu, ka tas patiesi mums atņem daudz enerģijas un spēka. Darot to, ko mīlam, enerģija vairojas. Novēlu Tev sadzirdēt, ko čukst priekšā iekšējā balss!

      Atbildēt
      • Nora
        26/03/2018 at 11:44 (10 mēneši atpakaļ)

        Paldies! Lai top! Esmu jau prom no n-stundu biroja darba, tikai astes vēl un pārsvarā no mājām, bet..vēl nedzirdu to iekšējo balsi, kurp doties… tā gana spēcīgi. Šaubas, bailes utt..

        Atbildēt
        • Līga | happy whispers
          26/03/2018 at 14:51 (10 mēneši atpakaļ)

          Dažkārt ir nepieciešama garāka pauze, lai patiešām sajustu un saprastu. Ja ir strupceļa sajūta, ieteiktu aprunāties ar kādu kouču.

          Atbildēt

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *