Piedzīvot laimīgu sevi: 4. diena

Iepriekšējā ierakstā runājām par to, cik svarīgi ir apzināties, kas mūs iepriecina, un viens no lielākajiem prieka avotiem neapšaubāmi ir kustības, tāpēc ceturtās dienas tēma ir fiziskā labsajūta. Ja vari saņemties un paveikt līdz galam grūtu vingrojumu sporta zālē, pārvarēt sevi un noturēt jogas pozu par minūti ilgāk vai nopeldēt vēl vienu baseinu, kad jau liekas – spēki ir galā, tad zini, ka vari to pārnest arī uz citām dzīves jomām, lai šķēršļu un grūtību pārvarēšana kļūtu par tavu stipro pusi.

Esmu uz savas ādas pārbaudījusi, ka regulāra izkustēšanās ir kolosāls pozitīvisma avots, kas  ne tikai uzlabo noskaņojumu, bet arī ceļ pašapziņu un stiprina gribasspēku. Bloga arhīvos var atrast manus pierakstus par to, kā pirmo reizi spēru kāju sporta zālē un, kā man veicās ar izaicinājumu sportot vairāku mēnešu garumā. Savukārt šajā ierakstā uzzināsi, kāpēc piedzīvojam kaifu pēc treniņiem.

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc sporta zāles apmeklēšana vai cita veida fiziskās nodarbības šķiet grūtas, ir fakts, ka šajās nodarbēs netiek saskatīts PRIEKS. Lai gribētos regulāri skriet, vingrot, peldēt vai kā citādi izkustēties, šai vēlmei pamatā ir jābūt pozitīvai pieredzei. Lai sportotu ar prieku, ir jāatrod tas kustību vai nodarbību veids, kas pašam patiesi patīk. Tad nebūs jācīnās ar sevi un miljons attaisnojumiem, kāpēc tupēšana dīvānā ir mīļāka par kustībām.

Ja esi no tiem, kas apzinās, ka izkustēties vajadzētu biežāk, taču joprojām nezini, kas tev der, padomā, ko tev patika darīt bērnībā. Iespējams, tā bija braukāšanās ar riteni vai skrituļslidām, peldēšana, teniss vai vienkārša bumbas spārdīšana pagalmā. Lai šīs pozitīvās atmiņas par bērnībā pieredzēto palīdz sajust, kas varētu būt tavs izkustēšanās veids tagad.


  • Kustības nav jāuztver kā “obligāts pasākums.” Tajās ir jāsaskata prieka un laimes avots.
  • Sportošana ceļ pašapziņu, uzlabo vispārējo labsajūtu un veicina produktivitāti.
  • Kustības vairo enerģiju, uzlabo smadzeņu darbību, kā arī koncentrēšanās spējas.


4. dienas uzdevums

Izvēlies vienu izkustēšanās veidu, kas tev sagādā patiesu prieku, un ļaujies tam vismaz 10 minūtes. Tā var būt arī ātra pastaiga vai pavingrošana mājās, skatoties kādu YouTube video. Šodien ir jāizkāpj no komforta zonas un jārīkojas. Ja kustības jau ir tava ikdiena, apsveicu – tu noteikti zini, ka tavs ķermenis un prāts pateiks paldies par kārtējo foršo treniņu!

Šoreiz komentāros aicinu dalīties, kā tev ir izdevies atrast savu īsto sporta veidu vai nodarbi, kas tevi motivē nepadoties un, ko tu ieteiktu tiem, kas ar kustībām vai sportiņu ir uz “jūs” – kā rast prieku regulāri izkustēties. 

Tev varētu noderēt:

Bildes no bloga arhīviem

9 Komentāri on Piedzīvot laimīgu sevi: 4. diena

  1. Astrīda
    22/03/2018 at 20:17 (1 gads atpakaļ)

    Šis uzdevums…Esmu braukusi ar velosipēdu, dejojusi, peldējusi, cigun mācījusies, pastaigas, nopirku lielo bumbu, gumijas. Skriet nepatīk. Jā, un ziemā slēpoju. It kā patīk vairāki kustēšanās veidi no manis minētajiem, bet kurš viens visvairāk? Darbs dārzā, bet tas jau laikam neskaitās :) Nu re, atkal viela pārdomām. Tas dīvāns neliek miera :) Bet prieks, ka šodien, nezinot uzdevumu, Rīgas ielās pārvietojos ar kājām ātrā solī, cik km nezinu, bet no Stabu ielas līdz Vaļņu ielai un tad līdz A.Čaka ielas 83-ajam nr.

    Atbildēt
  2. Zane
    22/03/2018 at 20:36 (1 gads atpakaļ)

    Jāizbrīvē laiks, jāizkāpj no savas komforta zonas un vienkārši jāizmēģina pēc iespējas vairāk dažādu nodarbību, tad jau ĪSTĀ atradīsies :) Tikai pamēģinot, uzzināju, ka vislielāko labsajūtu man sagādā aerial yoga, milzīgu smieklu devu – ūdens aerobika, harmoniju ar dabu – SUPošana un joga zem klajas debess, savukārt riteņbraukšanā nomītie km sniedz milzîgu gandarījumu. Šajā pavasarī vēlos apmeklēt baleta nodarbību. Jāņem draudzenes pie rokas un aiziet! :))

    Atbildēt
    • Astrīda
      23/03/2018 at 13:21 (1 gads atpakaļ)

      Paldies, Zane! Uzzināju ko jaunu. Pameklēšu info un, kas zina, der man arī.

      Atbildēt
  3. Anna
    23/03/2018 at 10:39 (1 gads atpakaļ)

    Es šobrīd, ka savu patīkamāko izkustēšanas variantu, esmu atradusi garās, ātrās pastaigās.Pastaigas garums kadi 6 – 7 km un parasti censos to izstaigat kadas stundas laika. Pēc tam ir patikamas sajūtas pēc izkustēšanās un ari gandarījums. Un ja vēl ārā spīd saule tad ir papildus prieks. Visbiežāk man pastaigas sanāk Rīgas centrā, bet arī šeit ir patikami pastaigu maršruti bez luksaforiem un tālāk no mašīnām. Man mērķis ir, lai katru dienu sanāk šie 7 km vai vairāk.

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      23/03/2018 at 12:10 (1 gads atpakaļ)

      Superīga apņemšanās – fitness brīvā dabā, turklāt absolūti par brīvu :) Iesaki, kurš ir vispateicīgākais maršruts!

      Atbildēt
      • Anna
        26/03/2018 at 12:18 (1 gads atpakaļ)

        Bez ielu šķērsošanas apstāšanās lielakais gabals sanāk maršrutā pa Skanstes ielu gar Arēnu Rīga un Skanstes virsotnēm:)

        Atbildēt
  4. Agnese
    26/03/2018 at 10:09 (1 gads atpakaļ)

    Mans lielais atklājums ir deju nodarbība The Groove, kas ir vienkāršākā, pozitīvākā un brīvākā nodarbība, kādā ir būts. Ja patīk dejot, tad groovs ir jāpamēģina, tā būs ne tikai izkustēšanās, bet arī pamatīga iekšējās pasaules izzināšana un sakārtošana.

    Atbildēt

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *