Piedzīvot laimīgu sevi: 5. diena

Šodien uzmanības centrā ir kustību un labas pašsajūtas galvenais draugs – uzturs. Ja lasi manu blogu, tad visticamāk ar veselīgu uzturu esi labās attiecībās vai mācies tādas veidot. Ēdiens var palīdzēt mums zelt un plaukt, sniedzot tik nepieciešamo enerģiju un spēku, stiprinot imunitāti un palīdzot būt veseliem. Ēdiens ir arī viena no dzīves baudām, no kuras būtu muļķīgi atteikties.

Diemžēl attiecības ar ēdienu nav viennozīmīgas un dažkārt var veidoties pat ļoti sarežģītas. Paškritika un dzelžainas diētas iet roku rokā ar pārēšanos, nekā sev neliegšanu un tamlīdzīgi. Man šķiet, ka zelta vidusceļš ir atrodams, iemācoties novērtēt gan ēdiena baudas aspektus, gan apzināti izvēloties uzturu, kas palīdz justies labi un būt veseliem.

Lai ķermenis un prāts funkcionētu efektīvi, uzturā ieteicams iekļaut produktus, kas bagātīgi satur vitamīnus un minerālvielas, piemēram, kalciju, hromu, folijskābi, dzelzi, magniju, omega-3 taukskābes, vitamīnus B6 un B12, D vitamīnu un cinku. Jāsaka gan, ka vienas ideālās diētas jeb uztura virziena, kas būtu piemērots visiem, nav, tāpēc katram ir jāatrod sava individuālā labsajūtas formula – vai nu sadarbībā ar uztura speciālistu (īpaši, ja ir kādas veselības problēmas), vai ieklausoties savā ķermenī, pētot, izzinot un eksperimentējot.

5. dienas uzdevums: Ēd apzināti

  • Ēd apzināti. Pievērs uzmanību tam, kā ēdiens izskatās, kā tas smaržo, kāda ir produktu tekstūra, garšu nianses. Novērtē to, kā tev ir paveicies dzīvot pārticībā un būt labi paēdušam, ka nav jāpiedzīvo bads un trūkums.
  • Apzināta ēšana ir viens no labākajiem vingrinājumiem, kā uzlikt uz pauzes steidzīgo ikdienu un pilnībā atrasties tagadnē. Tas palīdz izskaust stresa vadītu ēšanu un uzlabo vispārējo labsajūtu.
  • Pirms ēšanas vari pateikties vai klusi pie sevis paust kādu pozitīvu afirmāciju, piemēram, pateikties, ka šis ēdiens staiprinās tavu ķermeni, dos enerģiju un vairos dzīvesprieku.
  • Apzināta ēšana ir daļa no sevis mīlestības – viens no veidiem, kā varam pievērsties sev un palutināt savu ķermeni ar veselīgu un garšīgu ēdienu. Un, protams, dažkārt arī kādu našķi.

Ēdot veselīgi, mēs izrādām cieņu savam ķermenim. Izvēloties, kādus produktus iekraut savā pārtikas groziņā, mēs balsojam par to, vai būsim enerģiski, vai ieslīgsim apātijā pēc smagas maltītes. Es allaž iesaku iedomāties, ka ēdiens ir kā degviela, ko tu lej savā automašīnā. Tu taču vēlies, lai tā ilgi un labi kalpotu? Lai nebūtu katru otro mēnesi jādzen uz servisu un jāremontē? Tieši tāpat ir ar ķermeni – kādu “degvielu” tajā ieliesim, tā tas mums kalpos.

Ja gadās apēst kaut ko neveselīgu vai pārkāpt kādu no uztura speciālista ieteikumiem, nevajag sevi šaustīt. Piefiksē, ka šoreiz izvēle bija tāda, un apzinies, ka nākamreiz tu vari izvēlēties rīkoties citādāk. Vainas azpiņa un sevis ienīšana var ieraut tādā apburtajā lokā, no kura nav iespējams izrauties. Atceries, ka tev ir visas iespējas izdarīt citādāku izvēli, un nākamreiz ielej kvalitatīvāku “degvielu”!


Bildes: pexels.com

1 Komentārs on Piedzīvot laimīgu sevi: 5. diena

  1. Astrīda
    25/03/2018 at 18:23 (9 mēneši atpakaļ)

    Viss, kas siastīts ar ēšanas procesu, iet kā pa Amerikas kalniņiem. Jau kopš 13.02. neesmu apēdusi nevienu balto miltu, lai gan esmu bulciņatkarīgā :) Ieviesu ikdienā šādu gardumu – upenes, jāņogas, avenes, mellenes un lakto + banāns. Sablenderēju. Ļoti gards iznāk. Pati izaudzēju dārzeņus, ogas arī pati lasu. Mīļu Pūpolsvētdienu visiem!

    Atbildēt

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *