Piedzīvot laimīgu sevi: 8. diena

Pēc nelielas pauzes atsāku bloga ierakstus sērijā Piedzīvot laimīgu sevi – par to, kā apzināti patrenēt savus laimes muskulīšus, katru dienu veicot kādu īpašu uzdevumu vai izpildot kādu apņemšanos. Atvainojos par nelielo “pārrāvumu sakaros”, ko atnesa garās Lieldienu brīvdienas un mans atvaļinājums. Ceru, ka pa šo laiku izdevās nostiprināt pirmajās septiņās dienās apgūtās iemaņas, kas mudināja sajust, kā laimes izjūtu ietekmē mūsu fizioloģija un fiziskā labsajūta. Ir laiks iet tālāk, nākamajās septiņās dienās pievēršoties prātam jeb garīgajai pusei.

Pirmās 7. dienas:

Jau iepriekš blogā esmu rakstījusi par tādām sev tuvām tēmām kā uzdrīkstēšanās būt ievainojamiem un autentiskiem. Astotās dienas tēma ir tieši par to – par prasmi nenoslēgties, spēju atzīt savas sāpes vai neveiksmes un spēju pieņemt visas savas emocijas un izjūtas. Savā ziņā tas ir stāsts par stiprā un visu varošā “es” maskas noņemšanu, jo mēs visi esam tikai cilvēki, nevis neievainojami supervaroņi. Ir jāmācās paļauties uz dzīvi – mainīt to, kas ir pašu spēkos, un pieņemt to, ko nespējam kontrolēt. Arī tad, ja klājas pavisam grūti, katra paša ziņā ir izdarīt izvēli un spert pirmo soli pretim pozitīvām pārmaiņām.

8. dienas uzdevums: Mācies dalīties!

Ja tev ir raksturīgi nobloķēt un neizrādīt savas emocijas vai jūtas, šis uzdevums tev būs īpaši svarīgs ceļā uz laimīgāku sevi. Rodi mirkli pārdomām un atklātai sarunai ar sevi!

  • Kādas negatīvas domas vai raizes maisās pa galvu diendienā, traucējot justies labi?
  • Par ko tu labprāt padalītos un pastāstītu kādam citam?
  • Kas būtu tie cilvēki, kuriem tu labprāt atvērtos, lai saņemtu atbalstu?
  • Kad tu to varētu izdarīt?

Bieži esam savu domu un emociju ķīlnieki, nelaižot vaļā senus notikumus, nespējot aizmirst un piedot pārdidarījumus un tamlīdzīgi. Praktizējot nepieķeršanos savām izjūtām, paši sev dodam lielāku iespēju tikt ar tām galā un virzīties uz priekšu. Piedodot sev un piedodot citiem, iemantojam iekšējo brīvību.

Viena no labākajām praksēm, kas palīdz laist vaļā negatīvās domas, emocijas, izjūtas utt., ir meditācija. Tā var būt kā vienkārša koncentrēšanās uz savu ieelpu un izelpu, tā kāda īpaša meditācija, kurā vada cits cilvēks (tostarp mobilā lietotne vai audio ieraksts). Jātrenē apziņa, ka it viss šajā dzīvē ir pārejošs – arī viss nepatīkamais un traucējošais. Trenējamies dzīvot šeit un tagad!

Taču, ja ir lieli domu, sajūtu un emociju “sastrēgumi”, es ieteiktu saņemt drosmi un atvērties kādam speciālistam, piemēram, psihologam vai psihoterapeitam. Ja izdodas atrast savu īsto cilvēku, šīs regulārās rūpes par savu garīgo higiēnu, kā man patīk dēvēt terapiju, palīdz pacelties nākamajā līmenī.


Bilde: pexels.com

2 Komentāri on Piedzīvot laimīgu sevi: 8. diena

  1. Anna
    06/04/2018 at 07:59 (6 mēneši atpakaļ)

    Paldies par iedvesmu:) ar nepacietibu gaidu 9 dienu:)

    Atbildēt
    • Līga | happy whispers
      09/04/2018 at 07:52 (6 mēneši atpakaļ)

      Paldies, ka seko uzdevumiem, Anna! Sanāk jau man uztaisīt pārrāvumus, bet paļaujos, ka tas nemazina motivāciju iziet cauri visam “challenge” :)

      Atbildēt

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *