Fitnesa trenere Shona Vertue: Čaļiem jāiet uz jogu, meitenēm – jācilā svari!

Ir noticis acīmredzamais neticamais – blogā beidzot atkal kāds jauns ieraksts! :) Un par to šoreiz saku paldies draudzenei un my partner in crime dažādos wellness pasākumos – uztura speciālistei Gunai Bīlandei no dabiskās veselības centra ReCure, ar kuru kopā jūnijā apmeklējām festivālu Goodroots Londonā. Zemāk nododu jūsu rīcībā Gunas stāstu par tikšanos ar fitnesa spridzeklīti Shona Vertue – vienu riktīgi foršu treneri no Austrālijas, kas patreiz dzīvo un strādā Londonā. 

Guna_Shona_01Stāsta Guna…

Kamēr Līga baudīja tikšanos ar Green Kitchen Stories autoriem, man bija iespēja tikties ar Shona Vertue, vienu no jaudīgākajām Londonas fitnesa guru, par kuru Līga fano jau labu laiku.

Šona ir sertificēta fitnesa un jogas trenere. Viņas bērnība pagāja Austrālijā, kur meitene apguva gan vingrošanu, gan deju un baletu, bet vēlāk Šonas dzīvē bija periods, kad viņa aizrāvās arī ar bodybuilding.

Šobrīd Šona, būdama viena no pieprasītākājām trenerēm Londonā, ir izstrādājusi savu fitnesa metodi, ko plašāka publika pazīst tā Vertue Method jeb Vertue metode.

Kas šajā metodē ir īpašs?

Tiek kombinēti dažāda veida treniņi: apļa treniņi, vingrojumi ar svariem un apsmagojumu, joga un meditācija.

Ar šādu daudzpusīgu pieeju veidojas gan skaistas ķermeņa aprises, gan tiek palielināta izturība un lokanība. Taču, manuprāt, pats svarīgākais ir tas, ka Šona atceras par to, cik svarīgs ir psihoemocionālais līdzsvars, it īpaši dzīvojot pilsētvidē.

Kā saka pati Šona: “Vertue metodē apvienota mana jogas pasniedzējas, atlētes un personīgās fitensa treneres pieredze. Tā ir 55 minūšu gara nodarbība ar holistisku pieeju, kas uzlabo veselību un ir seriously badass.”

Kā Šona pati trenējas?

Šona pati savus treniņus kombinē sekojoši:

  • trīs reizes nedēļā fitnesa treniņi sporta zālē;
  • trīs reizes nedēļā jogas nodarbības un meditācija;
  • viena diena nedēļā brīva, lai atpūstos un kārtīgi izgulētos.

Meditācijai Šona ikdienā labprāt lieto Headspace aplikāciju. Tā lieliski palīdzot nomierināt pilsētnieku aktīvo, skrejošo “pērtiķa prātu”.

Guna_Shona_03

Mani kā uztura speciālisti, protams, visvairāk interesēja, kas veido Šonas ikdienas ēdienkarti. Ilgus gadus bijusi vegāne, Šona pēc laika iedzīvojās dažās veselības problēmās, tāpēc šobrīd savā uzturā ir iekļāvusi nedaudz zivju un olu. Interesenata šķita pieeja, kā trenere kombinē uzturvielas.

Brokastīs viņa uzņem olbaltumvielas, kas varētu būt, piemēram, olas vai vegānu proteīna kokteilis.

Savukārt vakarā viņa uzņem ogļhidrātus un dārzeņus.

Ja ņem vērā treneres ikdienas fizisko slodzi, kas ir pielīdzināma profesionāla sportista slodzei, diezgan loģiski ir tas, ka vakaros tiek ēsti ogļhidrāti (piemēram, graudaugi, kartupeļi, makaroni, maize u.tml.), lai muskuļos atjaunotu glikogēna rezerves, kas dos spēku nākamās dienas treniņos.

Guna_Shona_02Trīs Šonas ieteikumi, ko ikdienā derētu atcerēties:

  • Čaļiem – vairāk stiepties!
  • Beibēm – vairāk ciltāt svarus! Sievietes baidās no svarcelšanas treniņiem, jo nevēlas kļūt pārāk muskuļainas. Tā nav! Ja spēka treniņus kombinē ar stiepšanos un aerobajiem treniņiem, tad drīzāk veidojas neliels muskuļu reljefs. (Ja mērķis ir panākt bodybuilding cienīgus apmērus,  jāpiestrādā pie olbaltumvielu daudzuma uzturā, kam papildus būtu nepieciešami kādu uztura bagātinātāji, jo sievietēm nav vīriešķo hormonu, kas rūpējas par muskuļu reljefu).
  • Visiem – biežāk meditēt!

Laikam jāatgādina, ka neveselīgs un nesabalansēts var būt jebkurš uzturs – vienalga, zem kuras “etiķetes” mēs to liktu. Dažādībai un daudzveidībai ir jābut ne tikai sporta zālē, bet arī uz šķīvja!


Teksts un bildes: Guna Bīlande, uztura speciāliste un dabiskās veselības centra ReCure dibinātāja

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *