Aizmukt izvēdināt galvu uz Pērnavu

Dažreiz nemaz nekur tālu nevajag mukt, lai izvēdinātu galvu – pietiek aizbraukt tepat pie kaimiņiem uz Igauniju. Tie, kuri seko man Instagram, iespējams, jau pamanīja, ka nedēļas nogalē pabiju Pērnavā. Šī mīlīgā pilsētiņa jūras krastā šķiet iecienīta atpūtas vieta daudziem mūsējiem, jo latviešu valodu bieži dzird gan uz ielas, gan daudzajos Pērnavas SPA. Arī es tur pāris reižu esmu pabijusi ar meitu, taču šoreiz gribējās aizmukt romantiskajās brīvdienās divatā, ko arī darījām.

Pērnava ir kūrortpilsēta ar senām tradīcijām un pieredzi – jau 1838. gadā šeit tika atklāta pirmā iestāde, kurā vasaras sezonā piedāvāja baudīt siltas jūras ūdens vannas, bet ziemā – pirts priekus. Man Pērnava patīk, jo pastaigas svaigā gaisā pa plašo pludmali un sakoptajiem parkiem, var apvienot ar pilsētiņas gaisotnes baudīšanu un relaksējošu atpūtu kādā no daudzajām SPA viesnīcām. Iespējams, tieši šī zelta kombinācija Pērnavai nodrošina tik lielu popularitāti un iecienītākajās vietās naktsmājas jārezervē laikus.

Mēs uz Pērnavu nolēmām doties pavisam spontāni, internetā pamanot Visit Pärnu īpašos SPA brīvdienu piedāvājumus. Abi bijām riktīgi noskrējušies katrs savā darbā un alkām atpūsties divatā, prom no ierastās vides. Pirmajā noskatītajā viesnīcā – Estonia Resort Hotel & Spa, kuras lepnums ir daudzu iecienītais SPA un pirts centrs, visi numuriņi šajā nedēļas nogalē bija izķerti, tāpēc izvēlējāmies apmesties netālu esošajā Rannahotell, kas atrodas pašā jūras krastā. Šeit piedāvājumā ietilpa masāža mums abiem un brokastis, savukārt uz SPA un pirts centru Estonia Resort Hotel & Spa nolēmām doties svētdienas rītā.

Pērnavā ieradāmies sestdienas agrā pēcpusdienā, un Rannahotell mūs laipni uzņēma jau pusotru stundu pirms oficiālā check-in laika. Viesnīcas arhitektūrā spilgti pamanāma modernisma iemīļotā tēma – balta kuģa motīvs ar reliņu balkoniem un iluminatora tipa logiem. Ēka ir viens no Igaunijas funkcionālā arhitektūras stila spilgtākajiem piemēriem un Pērnavas pilsētas simbols. Kā tur iekšā izskatās, varat aplūkot, Visit Estonia lapā vai viesnīcas mājas lapā. Mums patika, ka Rannahotell bija klusi un mierīgi, turklāt aizmigt un pamosties ar skatu uz jūru, aiz loga dzirdot tās šalkoņu nevis ielas trokšņus, bija īpaša ekstra.

Ko apskatīt Pērnavā: vēsturiskās koka villas, parki un jūras promenāde

Tā kā sestdien līņāja tas pats smalkais lietutiņš, kas mūs vajāja visu nedēļu Latvijā, pastaigu gar jūru nolēmām atstāt svētdienas rītam un vispirms devāmies pablandīties pa Pērnavas vecpilsētu, kur stiprāka lietus gadījumā varētu patverties kādā krodziņā vai kafejnīcā. Ja Pērnavā vēl nekad nav būts, tad ziniet, ka visas foršākās vietas var mierīgi izstaigāt ar kājām, mašīnu droši atstājot viesnīcas stāvlaukumā.

Mēs aizgājām līdz Pērnavas upes krastam, paklaiņojām pa mīlīgās vecpilsētas ieliņām un piejūras parku, pa ceļam ieturot vieglas pusdienas MUM Cafe. Starp citu, gar Pērnavas upes labo un kreiso krastu vijas līkumaina, 4 kilometrus gara taka, kas savieno Pērnavas centrā esošo tiltu un Papiniidu tiltu. Uz takas atrodas atpūtas soliņi un vietas piknika organizēšanai,  un labos laikapstākļos pa to var doties izbraucienā ar velosipēdiem, skrituļslidām vai vienkārši kājām, izbaudot garāku pastaigu. Īpaši padomāts par ielu apgaismojumu – lampas gar upi izveidotas airu formā.

No apskates objektiem vecpilsētas daļā vērts izcelt Pērnavas Vaļņa loku ar apgaismoto promenādi un romantisko gājēju tiltiņu pār seno aizsarggrāvi. Vaļņa loka vidū atrodas Igaunijas augstākā strūklaka un rotaļu laukums bērniem ar jūras tematiku. Restaurētie Tallinas vārti ir vienīgie no 17. gadsimta saglabājušies aizsargmūra vārti Baltijā, no kurienes vēsturiski aizsākās pasta ceļš uz Tallinu. (Starp citu, vasaras sezonā vārtu otrajā stāvā darbojas kafejnīca, no kuras paveras lielisks skats uz apkārtni).

Pērnava patiesi apbur ar tās vēsturisko arhitektūru. Pastaigājoties pa ielām no pilsētas centra uz jūras pusi, noteikti vajag aplūkot Igaunijas lielāko koka villu rajonu. Lielākā daļa unikālo, ar koka mežģīnēm rotāto ēku šeit ir atjaunotas, taču interesanti apskates objekti būs arī laika zoba apgrauztie nami, kas savu otro dzīvi un jaunu elpu vēl gaida.

Kūrorta arhitektūras pērles pie jūras ir Pērnavas pludmales ēka, neoklasicisma stilā būvētā Pērnavas Dūņu dziedniecības ēka un viens no Igaunijas modernās pludmales arhitektūras spilgtākajiem paraugiem – 2014. gadā uzceltā viesnīca Hedon Hotel & Spa pašā jūras krastā. Tur var baudīt vienas no izcilākajām brokastīm Pērnavā, par ko pārliecinājos iepriekšējā pilsētas apmeklējuma laikā, kad ar meitu nakšņojām apartamentos, bet brokastot vienu rītu devāmies tieši uz šo viesnīcu.

Laiks sev: masāža, vakariņas divatā un naksnīgā Pērnava

Kad pēc kārtīgas pastaigas un vieglām pusdienām atgriezāmies viesnīcā, bija laiks izbaudīt brīvdienu piedāvājumā iekļauto muguras masāžu nelielajā Anika Spa, kas atrodas Rannahotell 3. stāvā. Masāža bija tieši tas, kas vajadzīgs darba radītā stresa piedzītajiem ķermeņiem, turklāt es bonusā izbaudīju arī relaksējošu sejas kopšanas procedūru ar bioloģisko Anika Organic Luxury kosmētiku. Interesanti, ka šo kosmētikas līdzekļu sastāvā nav ūdens – tikai tīra aloe vera jeb alveja. Pēc procedūras kosmētiķe iedeva līdzi izmantoto produktu paraudziņus, lai varu palutināt sejas ādu arī vakarā pirms gulētiešanas un nākamajā rītā. Patīkams sīkums!

Vakariņās devāmies uz Villa Wesset restorānu, kas saskaņā ar atsauksmēm dažādās interneta vietnēs skaitās viens no Pērnavā labākajiem. Pirms pāris nedēļām atsvaidzinātā ēdienkarte restorāna mājas lapā gan vēl nav atjaunota, taču tajā atrodami gan dažādi gaļas, zivs un jūras velšu ēdieni, gan šis tas veģetārs. Katram ēdienam ēdienkartē piemeklēts atbilstošs vīns, atvieglojot izvēli tiem, kuri ar vīna pasaules smalkumiem vēl nav saslimuši. Mana izvēle bija biešu salāti ar kazas sieru un zandarta fileja, savukārt otra puse ēda romiešu salātus ar vistu un pīli ar biešu pērļu kuskusu. (Jau iepriekš atvainojos par savu telefonbilžu kvalitāti, taču parasti visi kāro redzēt, kā tad tas ēdiens izskatās īstenībā). Ja vēlaties papētīt, kur Pērnavā paēst, iesaku iemest aci šajā ceļvedī.

Pēc vakariņām gribējām aiziet vecpilsētā uz kādu dzērienu un, vadoties pēc Google & Facebook atrastās informācijas, vispirms devāmies uz craft alus bāru Wirre. Viens no Pērnavas naktsdzīves populārākajiem galamērķiem, kas pāris reizes mēnesī piedāvājot arī dzīvās mūzikas vakarus, šajā sestdienas vakarā diemžēl izrādījās slēgts, par ko nekas neliecināja bāra Facebook lapā.

Devāmies vien atpakaļ cauri vecpilsētai uz īru krogu Sweet Rosie, ko manījām pa dienu. Tajā, šķiet, bija sapulcējušies visi, kam šajā vakarā negribējās sēdēt mājās vai viesnīcās, skanēja dzīvā mūzika un relaksētā atmosfērā tika baudīts alus un dažādi kokteiļi. Krodziņš ir diezgan plašs, tomēr visas vietas pie galdiņiem bija aizņemtas, un mēs uz pāris dzērieniem apsēdāmies pie kantainā bāra letes kroga vidū. Vasarā Pērnavā visticamāk valda pavisam cita naktsdzīve, taču šoreiz bija labi arī šādi – nepiespiestā atmosfērā mierīgi pavērot vietējos un tūristus, kas nesteidzīgi bauda rudens vakaru. Un tad ar kājām doties atpakaļ uz viesnīcu cauri naksnīgajai vecpilsētai un parkam.

Laisks svētdienas rīts ar jūru, SPA un pirtīm

Lai arī mūsu viesnīcas istaba Rannahotell nebija diezko plaša, balkons ar skatu uz jūru, kā arī tumšie aizkari un jūras šalkoņa aiz loga, kas ļāva netraucēti izgulēties līdz pat deviņiem rītā (ļoti ērtās gultās, starp citu!), bija liels pluss. Brokastojām viesnīcas restorānā, un arī tas tur ir ar pievienoto vērtību – skatu uz jūru.

Piedāvājums diezgan tradicionāls un ierasts viesnīcu brokastīm: vairāku veidu sausās brokastis ar pienu vai jogurtu, putra uz piena vai ūdens bāzes, cepts bekons, olu kultenis, mazas gaļas bumbiņas un pupiņas tomātu mērcē, dažāda veida sieri, desa, gaļa un pastēte, divu veidu lasis un marinēta siļķe, biezpiens, svaigi un marinēti dārzeņi, trīs veidu svaiga maize, kruasāni, parastais un garšaugu sviests, svaigi augļi, divu veidu kūciņas. Dzērienu frontē dažādas sulas, gāzēts un negāzēts ūdens, tēja un kafija no kafijas automāta. Augu pienus nemanīju un pēc tiem šoreiz nevaicāju – esmu pasākusi kafiju dzert arī melnu. Ak, jā, bija arī dzirkstošais vīns. Priekā!

Pēc brokastīm devāmies laiskā pastaigā gar jūru un atpakaļ cauri piejūras parkam. Pēc izčekošanās no viesnīcas, aizbraucām uz turpat blakus esošo Estonia Resort Hotel & Spa, kur uz nepilnām trim stundām pazudām SPA un pirts centrā ar 7 dažādām saunām, vairākiem džakuzi un lielo baseinu, kurā ir patīkama +32 grādu temperatūra. Starp citu, svētdienā šis prieks maksā par 50% lētāk – nevis 24 eiro, bet tikai 12 eiro no personas, un dvielis ir iekļauts apmeklējuma cenā.

Kad atnācām (šķiet, īsi pēc pulksten 11:00), baseins bija diezgan pilns ar cilvēkiem, tāpēc vispirms pazudām daudzajās pirtīs. Savukārt ap pulksten 12:00 atpūtas centrā bijām teju vienīgie apmeklētāji, jo acīmredzot prom bija devušies visi, kuriem līdz tam ir jāizčekojas no šīs viesnīcas. Tātad, ja vēlaties izmukt no lielām cilvēku masām, ieplānojiet šīs vietas apmeklējumu uz pulksten 12:00. Teikšu godīgi, tās pāris stundas bez spiedzošiem bērniem un desmitiem svešu miesu blakus bija kaifs!

Prom devāmies, lieliski atpūtušies un atjaunojušies. Mans ceļabiedrs svētdienas pēcpusdienā, mērojot ceļu atpakaļ uz Latviju, atzina, ka jūtas kā no jauna piedzimis, un bija skaidrs, ka Pērnavā vēl atgriezīsimies. Savukārt es jau atkal gribu paslavēt igauņu viesmīlību, jo Visit Estonia mājas lapā vienmēr var atrast visu nepieciešamo informāciju gan angļu, gan latviešu valodā, lai saplānotu ne tikai romantisku braucienu, bet arī atpūtu ģimenes un draugu lokā. Ja plāno doties tieši uz Pērnavu, ieskaties Visit Pärnu mājas lapā, savukārt šeit atrodami aktuālie SPA brīvdienu piedāvājumi.

Ja bieži viesojies Pērnavā, priecāšos, ja komentāros padalīsies savā pieredzē: kur apmeties, kur ēd, kur izklaidējies un baudi SPA procedūras!

Bildes no personīgā arhīva

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *